AMD i Nvidia pracują nad raytracingiem w grach

0

Nvidia i AMD zapowiedziały pełne wsparcie dla projektantów gier jak i współudział przy tworzeniu nowego API Microsoftu.

Ogłoszona współpraca nad pracą API DirectX Raytracing (DXR) przyniesie znaczną poprawę jakości grafiki.

Technologia raytracingu zaprezentuje zupełnie nowe podejście do sposobu prezentowania światła i cieni w grafice gier. Zamiast obecnej metody – rastreryzowania – zastosowano tutaj metody zaawansowanej symulacji promieni świetlnych i ich globalnego oddziaływania na generowane sceny, co przełoży się na głęboki realizm…

R E K L A M A

Nvidia już poinformowała, która część z najważniejszych silników graficznych obsłuży to dobrodziejstwo – będą to Unity, Frostbite, Unreal Engine, Northlight i Allegorithmic – ale tylko na kartach graficznych z rodziny Volta i nowszych. Technologia Nvidia RTX wykorzystywana już jest w nowych produkcjach tworzonych przez Electronic Arts, Remedy i 4A Games (gra Metro Exodus).

Z kolei AMD zapowiada, że odpowiednie narzędzia programistyczne umożliwiające zastosowanie raytracingu na ich kartach pozwoli nie tylko na poprawę grafiki w przyszłych tytułach, ale i w istniejących już produkcjach, co bardzo cieszy.

Polecane produkty

Dodaj komentarz