AMD i Nvidia pracują nad raytracingiem w grach

okładka

Nvidia i AMD zapowiedziały pełne wsparcie dla projektantów gier jak i współudział przy tworzeniu nowego API Microsoftu.

Ogłoszona współpraca nad pracą API DirectX Raytracing (DXR) przyniesie znaczną poprawę jakości grafiki.

Technologia raytracingu zaprezentuje zupełnie nowe podejście do sposobu prezentowania światła i cieni w grafice gier. Zamiast obecnej metody - rastreryzowania - zastosowano tutaj metody zaawansowanej symulacji promieni świetlnych i ich globalnego oddziaływania na generowane sceny, co przełoży się na głęboki realizm...

R E K L A M A

Nvidia już poinformowała, która część z najważniejszych silników graficznych obsłuży to dobrodziejstwo - będą to Unity, Frostbite, Unreal Engine, Northlight i Allegorithmic - ale tylko na kartach graficznych z rodziny Volta i nowszych. Technologia Nvidia RTX wykorzystywana już jest w nowych produkcjach tworzonych przez Electronic Arts, Remedy i 4A Games (gra Metro Exodus).

Z kolei AMD zapowiada, że odpowiednie narzędzia programistyczne umożliwiające zastosowanie raytracingu na ich kartach pozwoli nie tylko na poprawę grafiki w przyszłych tytułach, ale i w istniejących już produkcjach, co bardzo cieszy.

 

Udostępnij
Źródło: AnandTech, AMD, guru3d.com, Nvidia

Wstecz

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok