Automatic Resolution Rendering dla SteamVR - informacje

okładka

Valve poinformowało o wprowadzeniu Automatic Resolution Rendering do pakietu oprogramowania SteamVR.

Co to takiego i jak działa Automatic Resolution Rendering na platformie Steam?

Dzięki tej nowej technice użytkownicy gogli VR otrzymają w swoich grach jakość grafiki dostosowaną idealnie do swojego sprzętu. Jeśli na przykład użytkownik posiada sprzęt, którego zasoby nie są w pełni wykorzystywane podczas korzystania z aplikacji VR, rozdzielczość obrazu zostanie automatycznie podwyższona. Podobnie jest wtedy kiedy, karta graficzna gracza nie jest wystarczająco mocna, tzn. nie jest w stanie renderować odpowiednio płynnie grafiki w natywnej rozdzielczości gogli Automatic Resolution Rendering zadziała na korzyść i komfort użytkownika i obniży tą rozdzielczość...

R E K L A M A

Jak zapewniają twórcy zastosowanie tej techniki jest niezwykle korzystne dla programistów jak i dla samych graczy. Dlaczego? To proste, programiści nie będą musieli testować układów GPU, by przygotować swoją produkcję do działania na każdej specyfikacji sprzętu, z kolei gracze nie muszą kupować mocniejszych układów graficznych.

Zapytacie pewnie, a co z kompatybilnością? Jak pisze Valve, SteamVR z Automatic Resolution Rendering jest kompatybilne ze wszystkimi najpopularniejszymi systemami VR.

 

Źródło: Steam